joi, 19 mai 2011

Impresii Sarajevo - e greu sa gasesti un mix bun - Partea I - Plecarea

Abia m-am intors dintr-o vizita de 2 zile la Sarajevo, capitala Bosniei si Hertegovina, tara aia care mai nou ne bate de ne usuca la fotbal pentru ca, nu?...isi doreste mai mult victoria. :))
Dar sa lasam fotbalul ca sa nu avem motive de tristete inca de la inceput.

Deci, m-am hotarat sa plec la Sarajevo cu motocicleta. Ca orice om constiincios stabilesc traseul, fac programul, stabilesc intalniri acolo, fac rezervari la hoteluri. Planul meu era sa plec Sambata din Bucuresti, sa raman noaptea la Belgrad dupa care Duminica sa plec spre Sarajevo, urmand sa ajung acolo spre seara, iar apoi Luni sa rezolv toate treburile, sa apuc sa vad un pic orasul, iar Marti dimineata sa plec spre Sofia. Dupa ce am stabilit eu toate astea, cu o zi inainte sa plec, in infinita mea intelepciune de pe urma, ma gandesc sa ma uit si pe prognoza meteo. Ei si cum am deschis pagina, deja am simtit lacrimile in coltul ochilor. 5 grade celsius, ploaie, vant...toate conditiile pentru o plimbare de vis.

Deja plecasem cu motocicleta din Bucuresti si eram acasa la parinti in Tirgu Jiu. DUMNEZEU exista si este foarte ironic.
Drept urmare, ghici ce!!! SHOC, dar am decis sa plec cu masina. Cu masina lui tata ca alta n-aveam. Am anulat rezervarea din Belgrad ca tot nu aveam nici o treaba acolo, iar cu masina puteam sa fac drumul intr-o singura zi, si am ramas Sambata acasa la Tirgu Jiu.

Distanta Bucuresti - Sarajevo via Belgrad este de aproximativ 1100 de kilometri traseul cel mai rapid si recomandat fiind:  Bucuresti - Craiova - trecere in Serbia pe la Portile de Fier - Clisura Dunarii - Pozarevac - intrare pe Autostrada - Belgrad - intrare in Croatia - iesire de pe autostrada pe la Slavonski Brod - Sarajevo.

Asta e traseul recomandat. Eu evident...am mers prin alta parte.

Am plecat Duminica dimineata pe la 9 pe o vreme superba. 25 de grade, o usoara adiere de vant, nici urma de nor. Deja imi venea sa imi dau pumni in gura ca nu am plecat cu motocicleta. De la Targu Jiu pana la Drobeta drumul este foarte bun cu o mica exceptie, cu vreo 10 kilometri inainte de Drobeta Turnu Severin s-a dus dealul la vale pentru vreo 3-4 kilometri si practic nu mai este sosea, e un fel de drum forestier.

Luat total prin surprindere, inainte de a intra in Drobeta dau de un sens giratoriu nou si un indicator cu Timisoara/Orsova spre dreapta. Profund perplex, fac dreapta urmand indicatorul si dau de una dintre cele mai bune sosele de centura din Romania, similara cu cea a Craiovei, construita tot recent. Centura incepe dupa Uzina de Apa Grea cand vii dinspre Tg Jiu si te scoate pe drumul spre Orsova exact cu 50 de metri inainte de restaurantul Taverna Sarbului.  De acolo mai sunt doar vreo 5 kilometri pana la granita de la Portile de Fier, unde treci in Serbia pe barajul hidrocentralei cu acelasi nume, semn al prieteniei si relatiilor bilaterale romano-iugoslave.

Continuarea alta data ca imi pica ochii in gura de somn. :)

3 comentarii :

  1. Buna postarea despre Sarajevo si in general imi place felul in care scrii. O nedumerire am: de ce nacajitul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am mers un pic pe alt drum si sunt mai putin de 1100 de km: Buc - Craiova - Dr.T. Severin - Naidas (vama) - Bela Crkva - Belgrad - Sabac - Zvornik - Vlasenica - Sarajevo. Plus ca nu se mai intra in Croatia, se iese de pe autostrada Belgrad - Zagreb cu vreo 30-40 de km inainte de granita. In plus peisajele in Bosnia sunt fabuloase.

    RăspundețiȘtergere

Simte-te ca Ilie Dobre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...