vineri, 11 noiembrie 2011

Meteora. Tot mai sus! da nu de Guess Who

Povesteam acum câteva zile, cum că în drum spre Zakynthos, ne-am abătut pentru a petrece o noapte la Meteora. Nu am ocolit mult, doar vreo sută de kilometri, spre oraşelul Kalambaka, cel mai apropiat de complexul monahal Meteora. Mai concret, la Larissa am ieşit de pe autostradă şi am mers spre Trikala, apoi mai departe până la Kalambaka.
Cam tot creştinul de rând a auzit, măcar în treacăt de Meteora, mănăstirile de pe stânci, al doilea mare complex monahal al ortodoxiei, după Muntele Athos. Aşa că dacă tot am auzit şi eram în trecere p-acolo, am zis sa vedem cu ochii noştrii minunea.
Kalambaka ăsta, e un orăşel mic, fix în centrul Greciei continentale, care se diferenţiază de toate celelalte doar prin faptul că Dumnezeu le-a aşezat în apropiere nişte ditamai stâncile de gresie, iar nişte călugări ambiţioşi s-au gândit că ar fi bine să construiasca nişte mănăstiri fix în vârful lor.

Stâncile îţi apar al naibii de impresionante când te apropii de ele dintre Trikala, care se află în mijlocul unei câmpii. Mergi, mergi, mergi prin câmpia aia, la fel cum mergi prin pitorescul Bărăgan între Feteşti şi Drajna, şi deodată îti răsar în faţă ditamai bolovanii. Mănăstirile nu se văd din partea asta, fiind al naibii de bine pitulate printre stânci, abia după ce traversezi tot oraşul şi începi să urci pe un drumeag îngust, ţi se dezvăluie în întreaga lor spendoare.

Sunt 6 mănăstiri aici, una mai impresionantă decât alta, accesul la ele fiind dificil rău de tot şi în zilele noastre, darămite acum 100 de ani, când aveai la dispoziţie doar un măgar şi ăla înfometat. Stâncile sunt populate de călugări de prin secolul 9, însă construcţii serioase au apărut aici abia de pe la anii 1400.
Din comoditate (e destul de urcat pe jos la majoritatea mănăstirilor), oboseală şi destul de mult dezinteres faţa de subiect nu am vizitat nici una dintre cele şase mănăstiri, mulţumindu-mă să le admir semeţia şi frumuseţea pe din afară şi din punctele de belvedere. Oricum nu am mai fi avut timp de vizite, deoarece accesul este permis doar până la ora 18, iar noi ajunsesem destul de târziu.
Pentru cei interesaţi, iată programul de vizitare pentru fiecare mănăstire în parte:

Program de vizitare:
Manastirea Varlaam:
Zilnic, de la 9:00 – 13:00 si 15:30 – 18:00, in afara de Vineri.

Manastirea Marele Meteor (Metamorfoseos)
Zilnic, de la 9:00 – 13:00 si 15:00 – 18:00, in afara de Marti.

Manastirea Aghiou Stefanou:
Zilnic, de la 8:00 – 12:00 si 15:00 – 18:00, in afara de Luni.

Manastirea Aghiou Nicolau Anapafsa:
Zilnic, de la 9:00 – 13:00 si 15:00 – 18:00

Manastirea Roussanou:

Manastirea Aghias Triados:
Zilnic, 9:00 – 18:00

Pentru mine partea interesantă a fost atinsă oricum, aceasta fiind priveliştea şi panorama oferită de acest loc cu adevărat special.
Cazare găseşti la tot pasul, orăşelul Kalambaka e plin de pensiuni, hotelaşe şi apartamente de închiriat. Noi am nimerit la Hotelul Kosta Famisi, foarte apreciat pe tripadvisor şi booking.com, la preţul de 40 de euro pe noapte fiind destul de ok. Cu mâncarea ceva mai greu, restaurante destul de puţine şi nu foarte ofertante, dar când ţi-e foame, ce mai conteaza.

De menţionat mai e felul în care se vede complexul scăldat în razele soarelui de dimineaţa. Vorba ălora de la Mastercard: "De nepreţuit." :)

10 comentarii :

1. Hai sa te invat eu: se spune al naibii, nu al naiba.
    M-am speriat in prima clipa, cand cu calugarii de prin secolul 9 :))

2. Buna melodie, interesanta destinatie ;)

3. Un prieten mi-a recomandat si mie destinatia asta. Crd ca voi merge vara urmatoare cu sotia.

4. Manastirile de la Meteora sunt, intr-adevar asezate intr-un loc deosebit de interesant, printre stancile acelea tasnite din campie. Noi am fost acolo intr-o excursie de grup si autocarul a urcat sus, noi vand posibilitatea sa vizitam doua dintre manastiri. Si interiorul lor ofera bune subiecte pentru fotografii.

5. mie nu mi-a plăcut așa de mult..nu știu ce vi se pare așa tare..auzisem și eu că e tare frumos la meteora dar odată ajuns acolo nu mi s-a părut cine știe ce..și trikala,kalambaka și orașele din zona aia sunt sărăcăcioase

6. Nu am fost pana acum la Meteora dar am auzit ca e foarte frumos si chiar mi-ar placea ca intr-o buna zi sa ajung si eu pe acolo.

7. Chiar daca nu ai frica de inaltime,tot te prinde ameteala.

Simte-te ca Ilie Dobre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...