joi, 11 august 2011

Impresii din Budapesta - Perla Dunarii - date logistice. :)

Harta Centru Budapesta
       Toată lumea ştie că Budapesta e un oraş frumos, capitala unei ţari care are mai mulţi kilometri de autostradă decât probabil vom prinde noi in România în viaţa asta. Însă ştie mai mult din auzite, că puţini concetăţeni îşi fac timp să viziteze oraşul, în drum spre pârtiile de ski din Austria sau spre outletul de la Parndorf, unii din comoditate, alţii din prostie pe motivul că dă-i încolo de unguri nu le las eu banii mei (cunosc cazuri). Şi sincer să fiu, maaaaaaare prostie fac, Budapesta fiind unul dintre cele mai frumoase oraşe din Europa, sau măcar din alea pe care le-am vizitat eu.
Puţini ştiu că Budapesta, de fapt cele două oraşe de pe malurile Dunării, Buda şi Pesta, care s-au unit abia prin anii 1800, au fost infiinţate cu denumirea asta de bulgari, prin secolul 8, când bulgarii erau ei mari oameni şi aveau imperiu. De atunci, cele două mici garnizoane au înflorit, s-au dezvoltat, au crescut şi au fost distruse de mai multe ori şi reconstruite, ultima oară după cel de-al doilea război mondial, în care bună parte din oraş şi toate podurile peste Dunăre au fost distruse. Acum, bună parte din Buda este inclusă în patrimoniul UNESCO, iar Budapesta este unul dintre cele mai vizitate oraşe din Europa.
La Budapesta ajungi cu avionul, cu trenul sau cu maşina. Sunt zboruri directe de pe Otopeni, operate de Malev şi de Tarom, la preţuri care se învârt în jurul a 200 de euro. Cu trenul habar n-am cat costă, dar presupun ca face o gramada de timp. Eu, până acum nu am fost decât cu maşina, sunt cam 900 de km ori prin Nădlac, ori prin Borş. Mai existş şi varianta cu ieşire din ţară pe la Cenad, prin Timişoara. Pe oricare din ele timpul e cam la fel, eu de obicei aleg ruta prin Nădlac cu escală acasă la Târgu-Jiu, apoi Petroşani, Haţeg, Deva, Arad. După ce ai trecut graniţa, ungurii au ajuns cu autostrada până la Mako, la vreo 20 de km de Nădlac, iar de acolo, autostrada până la Budapesta. Să nu cumva sa va dea prin cap ca înainte de Nădlac să ieşiţi prin vama Turnu, că o să va stricaţi toata imaginea despre drumurile bune ale ungurilor. De la Turnu până la Szeged ai toate şansele sa îţi ajungă rinichii în gât.

Odată ajuns în Budapesta primul lucru care trebuie asigurat e cazarea. Ar fi bine, de fapt, sa o ai deja asigurată. :) Eu de obicei stau la o pensiune aflată la mama dracu de centru, pe dealurile din Buda, într-un cartier rezidenţial foarte liniştit şi pitoresc, de unde ai o vedere panoramică asupra întregului oraş. Se cheamă Hotel Molnar, camera dublă costă cam 50 de euro, depinde de sezon, iar restaurantul hotelului este absolut demenţial. Pentru turiştii cu buget ceva mai strâns pot recomanda Hotel Canada, unde camera este doar 25 de euro pe noapte, hotelul chiar are 3 stele, singura problemă fiind locaţia, aproape de autostrada spre Szeged, cu absolut nimic în jur. Dar dacă esti cu maşina ce mai contează.
Piaţa Eroilor Budapesta

Ca şi restaurante, dacă e sa ascult un prieten care locuieşte în Budapesta, "ori arata bine, ori au mâncare buna". Sincer nu prea îi dau dreptate, mie mi s-a părut mâncarea excelentă în orice restaurant am intrat, e drept, cele de pe strada pietonală principală, adică Vaci Utca, punctul central al oraşului, au marea calitate de a fi doar scumpe. :)) Pot recomanda, în afară de restaurantul Hotelului Molnar, despre care am zis mai sus, Restaurantul Pampas, unde am găsit cea mai bună friptură de vită de până acum, şi restaurantele plutitoare de pe Dunăre, din faţa Parlamentului. Mâncarea ungurească este destul de grea, bazată mult pe paprika şi pe carne, însă daca o stingi cu palincă, parcă altfel se vede tot filmul. 

Buuuuuuuuuuun, acuma că mâncaram, băuram şi avem şi unde dormi, să trecem la vizitarea oraşului. La câte obiective interesante sunt în Budapesta, un weekend ajunge cu greu ca măcar să treci pe lângă toate, darămite să le vizitezi în amanunt. Motiv pentru care vom vorbi despre ele într-un post viitor. :)


Un comentariu :

  1. Buna,
    trenul costa acum doi ani 13.000 HUF/persoana, clasa a II-a, vagon standard.
    Am plecat din Budapesta la 9:00 si am ajuns in Bucuresti la 02:00.
    Fara cuvinte!

    Silviu

    RăspundețiȘtergere

Simte-te ca Ilie Dobre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...